Een goede relatie. Een transparante samenwerking. Ontwikkelen. Analyseren. Optimaliseren. Een duurzaam concept. Een innovatieve e-commerce verpakking. Waar Boost Loyalty grip wil behouden op het volledige logistieke- en verpakkingsproces, zochten zij tegelijkertijd naar een volwaardig partner die hen op deze punten kon ontzorgen. Bunzl Retail & Industry vervult deze rol en bracht bij Boost Loyalty een innovatieve verpakkingsconstructie onder de aandacht die steeds vaker bij diverse klanten wordt ingezet.
Loyaliteit programma’s van Boost Loyalty
Boost Loyalty, een divisie van de Boost Group, is een internationaal marketingbureau. Het in 1987 opgerichte, oorspronkelijk Zwitserse, bedrijf levert end-to-end loyaliteitsstrategieën aan onder andere: FMCG-merken, retailers, doe-het-zelf- en elektronicaketens, farmaceutische bedrijven, auto- en benzineleveranciers, mediabureaus, financiële instellingen en telecom- en energiebedrijven. Dit zijn marketingoplossingen in de vorm van grootschalige beloning- en spaarprogramma’s, die de lange termijn relatie tussen de consument en het bedrijf stimuleren. Van concept tot campagne en van klantenservice tot logistiek. Boost Loyalty helpt haar klant, net als Bunzl Retail & Industry, in het volledige proces.
Innovatieve duurzame verpakkingsconstructie
Boost Loyalty is een Europees en sterk groeiend bedrijf. Maar een logistiek proces in Zwitserland ziet er anders uit dan in Nederland. Dat vraagt om passende concepten. Bunzl levert luchtkussen enveloppen en standaard dozen aan het marketingbureau, maar ook een innovatieve customized verpakkingsconstructie. ‘’Het is een bijzondere constructie die steeds vaker ingezet wordt. Een innovatieve verpakking. Het is een verzend- en retourverpakking in één, zonder dat er tape of lijm aan te pas komt. Dankzij het innovatieve vouwsysteem is de volledig kartonnen verpakking eenvoudig te openen en sluiten,’’ vertelt Thom Mutgeert, Accountmanager bij Bunzl Retail & Industry. Doordat er geen tape en lijm wordt gebruikt, is de doos volledig van mono materiaal. Daarnaast is de verzendverpakking recyclebaar, voorzien van een FSC® logo en bestaat de verpakking voor 70 tot 100 procent uit gerecycled materiaal. Maar naast duurzaam verpakken, kijken we samen ook naar de efficiëntie van het inkoop-, logistiek-, order-, inpak-, en verzendproces. Met een specialist op ieder gebied brengen we alle focuspunten in kaart en stemmen deze af op het interne beleid. Samen kijken we naar de beste oplossing voor de totale keten.
Een volwaardig partnerschap
Sinds dit jaar werkt Bunzl Retail & Industry samen met Boost Loyalty. ‘’We zijn enthousiast over het innovatieve en duurzame concept. Maar een goede relatie, daar begint het mee. Daarnaast houdt Bunzl ons proactief op de hoogte over ontwikkelingen en innovaties die spelen in de markt,’’ vertelt Leen Hubregste, Supply Chain Manager van Boost Loyalty. Thom haakt hierop in: ‘’Door goed te luisteren en vooruit te blikken, blijven we onszelf, de klant en de wereld verrassen. Door passende oplossingen te bieden voor proces en concept. Door onafhankelijk advies. Door specialisme in het vak. Daar maken we het verschil. Van product tot data en van concept tot ontwikkeling.’’ Michael Lausenmeyer, Managing Director Loyalty Programmes bij Boost Loyalty, concludeert: "Boost werkt al jaren aan het stimuleren van klantloyaliteit op een duurzame en verantwoorde manier voor mens en planeet. De samenwerking met Bunzl Retail & Industry is voor ons een logische volgende stap om verder te leren van een toonaangevende specialist op het gebied van duurzame verpakkingen."