"Mensen denken vaak in problemen, ik noem ze liever uitdagingen."
Snel schakelen en klanten ontzorgen, door ze te helpen met ordervragen en een passend advies te geven over verpakkingen. Onze collega met Italiaanse roots Dennis komt meteen in actie bij inkomende e-mails, telefoontjes en chatberichten van klanten.
Waarom werk jij bij Bunzl?
Bunzl is het grootste bedrijf dat niemand kent. Hoewel de verpakkingswereld in eerste instantie vrij saai klinkt, zorgen juist de partijen waarmee wij samenwerken voor een aantrekkelijk beeld. Het maakt mij ook elke keer weer een beetje trots als ik onze verpakkingen tegenkom, in bijvoorbeeld de supermarkt of wanneer ik een pakket ontvang. Daarnaast biedt Bunzl nieuwe uitdagingen en leer je veel, zowel op persoonlijk als zakelijk gebied. Tot slot zorgt het gedreven en leuke team ervoor dat ik elke dag met een glimlach naar Bunzl kom en ook aan het einde van de dag met een glimlach richting huis ga.
Waarom ben jij nieuwsgierig?
In mijn functie probeer ik altijd een goede en fijne band te scheppen met klanten en collega's. Juist door benieuwd te zijn naar het verhaal achter het verhaal, leer je elkaar beter kennen en versterkt het de relatie.
Wat geeft jou energie?
Als sportliefhebber ben ik in mijn vrije tijd vaak te vinden op de voetbalvelden van ESA Arnhem, waar ik keeper ben van het eerste elftal. Het geeft mij veel energie om samen met het team voor de winst te gaan en om na afloop een biertje te drinken in de sportkantine. Ook kickboks ik graag, om zo goed stoom af te blazen. Naast het sporten, vind ik het heerlijk om te koken. Het liefst natuurlijk een Italiaans gerecht, zoals een goeie pasta.
08:00 uur
Het is weer maandag, een nieuwe week met nieuwe kansen! Op kantoor starten wij, onder het genot van een kop koffie, de maandagochtend met het doornemen van de voetbaluitslagen van afgelopen weekend. Na het bijpraten over het weekend, start ik de dag rustig op met het verwerken van e-mails van klanten die in het weekend zijn binnengekomen. Daarnaast delen we op maandagochtend de cijfers van afgelopen week. In alle nieuwsgierigheid open ik deze meteen en neem de cijfers aandachtig door. Het is altijd een goed begin van de week als ik zie dat de marge en omzet goed zijn en we op de juiste koers zitten.
10:00 uur
Eén van de belangrijke werkzaamheden op de Customer Service afdeling, is het oppakken van inkomende e-mails, telefoontjes en chatberichten van klanten. Ik help ze met vragen over de status van zendingen en de voorraad. De leukste vragen komen van de echte ‘zolderkamerbedrijven’, de start-ups, die bijvoorbeeld om advies vragen welke verpakking zij het beste kunnen gebruiken voor hun producten. Het geeft mij extra energie om hun een passend advies te geven, zodat zij worden ontzorgd met de juiste verpakking. Aan het einde van de ochtend controleer ik of alle orders goed zijn doorgekomen. Zo weet ik zeker dat de orders die voor 12:00 uur zijn geplaatst, dezelfde dag worden verzonden. Wanneer dit niet het geval is, schakel ik meteen met collega’s en informeer ik de klant.
12:00 uur
De ochtend is weer voorbij gevlogen. Tijd voor een welverdiende pauze! Ik vind het belangrijk om gezond te eten en zoveel mogelijk te bewegen. Ik neem vaak een bakje havermout mee en haal vier eieren uit het bedrijfsrestaurant. Bij grote honger laat ik mij nog wel eens verleiden door een lekkere, verse salade voor een goede prijs. Na het eten ga ik elke dag, ongeacht het weer, een half uurtje wandelen over het bedrijventerrein IJsseloord. De eerste shift wandelaars gaan om 12:00 uur en de tweede shift daarna. Zo zorgen we er als afdeling voor dat er altijd voldoende bezetting is voor inkomende telefoontjes en blijft, zoals wij dat zeggen, het fort bewaakt.
13:00 uur
Komende zomer vieren we het 10-jarige jubileum van de Verzendverpakkingenshop. Om het 10-jarige bestaan te vieren, verbeteren we de uitstraling van de webshop. Zo krijgt de webshop een nieuwe, frisse look and feel en wordt de gebruiksvriendelijkheid in het bestelproces verbeterd. Deze middag komen we met de projectgroep, bestaande uit collega’s van Sales, Inkoop, E-Commerce en Data, bij elkaar om de status van de optimalisatie te bespreken. Een van mijn actiepunten is het uitvoeren van het klantpanel en benader ik klanten of zij hieraan willen meewerken. Zij gaan de webshop testen op gebruiksvriendelijkheid en geven een nieuwe structuur aan het menu om snel de juiste producten te vinden.
16:00 uur
De maandag is vaak een drukke en hectische dag. Zo belde een klant om 15:55 uur voor een nieuwe order, die vandaag nog de deur uit moet. Om dit spoedverzoek vandaag te verwerken, schakel ik snel met Logistiek of de artikelen op voorraad zijn en regelt de collega van Logistiek een koerier om de order vandaag te verzenden. We doen er als team alles aan om iedere klant zo goed en snel mogelijk te helpen, ongeacht de vraag. Alle vragen van de klanten beantwoord? Check! De klanten geïnformeerd over de backorders en wanneer zij deze deellevering kunnen verwachten? Check! Voor elke dag staat het doel om met een opgeruimde mailbox naar huis te gaan. Het geeft mij altijd een erg voldaan gevoel om tijdens een drukke werkdag alle klanten te ontzorgen.
"Zoek niet naar wie de schuld heeft. Zoek naar de oplossing."
Word collega van Dennis.
Wil jij ook een held zijn op onze Non-Food afdeling? Solliciteer dan snel op een van de openstaande vacatures op onze werkenbijBunzl website.